Αρχική σελίδα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Βασιλειάδου Μαρία, Αναπλ. Καθηγήτρια

Βασιλειάδου Μαρία, Αναπλ. Καθηγήτρια

      Μαρία Βασιλειάδου, Αναπλ. Καθηγήτρια
Γνωστικό αντικείμενο: «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας και Πηγές του Χριστιανισμού»
ΦΕΚ 725/23-7-2015, τ. Γ (αναδρομικός διορισμός από 7.9.2009)
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας
Θεολογική Σχολή
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστημιόπολη, 15784, Άνω Ιλίσια
Γραφείο αρ. 234-235 (είσοδος από αρ. 235)
Τηλ-Fax: (+30) 210-727-5812
e-mail: mvasiliad@med.uoa.gr
Ιστοσελίδα
   
         

Επίτομη βιογραφική αναφορά

Η Μαρία Σ. Βασιλειάδου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενο «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας και Πηγές του Χριστιανισμού». Είναι πτυχιούχος Θεολογίας, του Τμήματος Θεολογίας του ίδιου Πανεπιστημίου και  ιατρός, πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, και έχει εξειδικευθεί στην ιατρική ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής. Είναι, επίσης, κάτοχος διδακτορικού διπλώματος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα διατριβής «Ψυχοσωματική Φυσιολογία και Παθολογία κατά τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη», η οποία εκπονήθηκε με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και κρίθηκε το 1998 ομόφωνα με «Άριστα». Στo πλαίσιο των ερευνών για την εκπόνηση της Διδακτορικής διατριβής ολοκλήρωσε τριετή κύκλο σπουδών Ψυχολογίας (κατεύθυνση «Γνωσιακή», 1989) στο Ελληνικό Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αθηνών. Είναι κάτοχος διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών στην Ιστορία των Βιο-ιατρικών Επιστημών, του τομέα Κοινωνικής Ιατρικής, Ψυχιατρικής και Νευρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (1991).

Μετεκπαιδεύθηκε στο University of London (Μ. Βρετανία) στα αντικείμενα «Health Policy and Health Promotion» και «Problem Solving and Decision Making». Επίσης μετεκπαιδεύθηκε στο εντατικό Γαλλόφωνο πρόγραμ­μα: «Anthropologie Philosophique et Anthropologie Clinique», σε θέματα σχετικά με την διεπιστημονική φύση του αντικειμένου της Ανθρωπολογίας, και το οποίο διοργανώθηκε σε τρεις κύκλους: στην Πορτογαλία (Université de Lisboa, 1994), στο Βέλγιο (Université de Namur, 1995) και στη Γαλλία (Université de Rennes II, 1996). Έχει, επίσης, εκπαιδευθεί σε εξειδικευμένα ιατρικά προγράμματα που περιελάμβαναν θεωρητική και πρακτική/κλινική άσκηση, όπως πχ στο πρόγραμμα Ψυχοεκπαιδευτικής Παρέμβασης σε οικογένειες με ένα μέλος με σχιζοφρένεια του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα–Καισαριανής (1998-1999), στο πρόγραμμα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην κοινότητα του Πανεπιστημίου Πατρών (2000), και στο Ψυχοσωματικό Ιατρείο του Αιγινητείου Νοσοκομείου (1998-2001).

Από το 1998 έχει ασχοληθεί με την κλινική εφαρμογή και αξιολόγηση ανθρωπολογικών αρχών της προαγωγής ψυχικής υγείας σε ασθενείς με σωματικά νοσήματα ή/και ψυχιατρική συννοσηρότητα, καθώς και με τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών προσωπικότητας που σχετίζονται με την ψυχική υγεία σε HIV (+) ασθενείς του Λαϊκού Νοσοκομείου Αθηνών.

Από το 2001 είναι επιστημονικά υπεύθυνη στο Τμήμα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, και υπεύθυνη για την υλοποίηση των Προγραμμάτων Προαγωγής Ψυχικής Υγείας, τα οποία εφαρμόζονται από την Ψυχιατρική Κλινική του Παν/μίου Αθηνών (Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική από το 2007) και στα οποία συμμετείχαν αρχικά εκτός από ελληνικούς και ξένοι επιστημονικοί φορείς, όπως πχ το Institute of Psychiatry, Section of Primary Care Mental Health, King’s College, London (2001-2009), ο Βρετανικός Οργανισμός Educational Trust for Health Improvement through Cognitive Strategies (E.T.H.I.C.S) (2003-2009) κ.ά. Το πρόγραμμα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας μεγάλης διάρκειας «Εκπαίδευση Λειτουργών Υγείας και Εκπροσώπων Κοινωνικών Φορέων», το οποίο αφορούσε στην ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων και επαναλήφθηκε σε 4 κύκλους, μετεξελίχθηκε το 2009 και εφαρμόζεται μέχρι σήμερα ως Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ με τίτλο «Προαγωγή Ψυχικής Υγείας – Πρόληψη Ψυχιατρικών Διαταραχών».

Από το 2001 μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει ευρύ εκπαιδευτικό έργο, σε προπτυχιακό και κυρίως μετεκπαιδευτικό - μεταπτυχιακό επίπεδο στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία.

Στη Μ. Βρετανία ήταν υπεύθυνη μέχρι το 2010 για την εισαγωγή και διαμόρφωση προγραμμάτων Προαγωγής Υγείας A.P.H (Axiological Promotion of Health), ως Director του Βρετανικού Εκπαιδευτικού Οργανισμού Educational Trust for Health Improvement through Cognitive Strategies (E.T.H.I.C.S), από τα οποία προέρχονται πολλά από τα παραπάνω Προγράμματα Προαγωγής Ψυχικής Υγείας, προσαρμοσμένα στις κοινωνικοπολιτιστικές συνθήκες των χωρών εφαρμογής (Ελλάδας και Μ. Βρετανίας). Το 2006, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αιτήθηκε στο Βρετανικό Οργανισμό Educational Trust for Health Improvement through Cognitive Strategies  (E.T.H.I.C.S) την άδεια εφαρμογής για δυο από τα παραπάνω προγράμματα Προαγωγής Υγείας A.P.H (τα προγράμματα “Epictetus” και “Telemachus”) τα οποία αναλύονται σε ομώνυμα συγγράμματά της, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε Διασυνδετικές Υπηρεσίες με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας και την πρόληψη ψυχικών διαταραχών, διαταραχών συμπεριφοράς και χρήσης ουσιών σε μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης.

Είναι μέλος της Royal Society of Medicine, London UK, και άλλων επιστημονικών εταιρειών και οργανισμών.

Από το 2003 έως το 2008 δίδαξε στη Διπλωματική Ακαδημία του Υπουργείου Εξωτερικών τα αντικείμενα «Επικοινωνία» και «Επικοινωνιακή Διπλωματία».

Έχει πραγματοποιήσει σειρά διεπιστημονικών μελετών στη Φυσιολογία της Προσαρμογής (Adaptation) και συγκεκριμένα στη Φυσιολογία των Βιο-ψυχικών ομοιοστατικών μηχανισμών που εμπλέκονται στη διαδικασία αξιολόγησης των εσωτερικών και εξωτερικών ερεθισμάτων (Internal and External Stimuli) και των αντίστοιχων βιο-ψυχικών τροπισμών (Tropisms) του ανθρωπίνου οργανισμού, καθώς και στην επίδραση της εφαρμογής Αξιολογικών κρίσεων στον προσανατολισμό των βιο-ψυχικών τροπισμών.

Είναι συγγραφέας 9 αυτοτελών μονογραφιών, κάποιες από τις οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί στην προπτυχιακή (Θεολογική Σχολή Αθηνών) και στη μεταπτυχιακή πανεπιστημιακή εκπαίδευση (Ιατρική Σχολή Αθηνών), καθώς και στην μετεκπαίδευση των υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας της Διπλωματικής Ακαδημίας του Υπουργείου Εξωτερικών.

Έχει συμμετάσχει στην επιμέλεια έκδοσης και στη συγγραφή συλλογικών επιστημονικών συγγραμμάτων, και έχει πολυάριθμες εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια και δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά. Πολλές από τις μονογραφίες και δημοσιεύσεις της έχουν θεμελιώσει νέα διεπιστημονικά αντικείμενα και ερευνητικά εργαλεία, όπως για παράδειγμα το Axiological Mental Health Promotion Model, το Dysfunctional Preconceptions Questionnaire (D.P.Q) και άλλα.